29 Ekim 2015

Laagi Tujhse Lagan – 2009 (Hindistan)


Her şehirde, şehir sakinlerinin görmezden gelmeyi tercih ettiği yerler vardır. Laagi Tujhse Lagan; Mumbai'de, Sagar Kutir denilen bölgede hayat bulmaktadır. Orada kadınların çoğu hizmetçi olarak çalışır. Bu hikaye de bu hizmetçilerden birinin hikayesidir. Onun adı Nakusha yani istenmeyen... Nakusha her gün bir hizmetçi olmanın, çirkin olmanın zorluklarıyla karşılaşmak zorundadır... Ama o ayakta kalmayı seçer... Düşman acımasızdır.  Acaba Nakusha kazanabilecek mi? Sonuç ne olursa olsun bu savaş izlemeye değer...

 

Laagi Tujhse Lagan - Sana Bağlandım/Sana Sevdalandım
Yapımcı: Playtime Creation
Senaryo: Jayesh Patil, Nandini Arora, Vinod Ranganathan, Manoj Tripathi, Anil Deshmukh
Yönetmenler: Vijay Krishn Chaturvedi, Yash Chauhan, Mayank Gupta, Dinesh Mahadev
Ülke: Hindistan
Tür: Dram
Yayınlanma Tarihi: 28 Aralık 2009 - 6 Ocak 2012
IMDB Puanı: 7,3 (Ama 18 kişinin verdiği puan bu :D )
IMDB Linki
Oyuncular: Mahii Vij ... Nakusha Patil
                 Mishal Raheja / Shabbir Ahluwalia ... Dutta Sriram Patil
                 Aadesh Chaudhary ... Digambar
                 Riddhi Dogra ... Supriya
                 Swati Chitnis ... Aayi Sahib
                 Vinay Rohrra ... Bajirao
                 Aashka Goradia ... Kalavathi
                 Murli Sharma ... Maleshwar Anna
                 Mouli Ganguly ... Subbalakshmi
                 Tinnu Anand ... Damodar Patil
                 Neetu Wadhwa ... Roopvati
                 Ansha Sayed ... Leelavati
                 Soni Singh ... Madhu
                 Sumit Kaul ... Sudarshan


Laagi Tujhse Lagan; Colors TV'de, 2010 yılında yayınlanmış olan bir Hint dizisidir. Daha sonra çeşitli kanallarda orijinal olarak ya da dublajla tekrar yayınlanmıştır. 2017 yılında, Endonezya'da yayınlandığında reytinglerde en yakın rakibini ikiye katlayarak en tepeye oturmayı başarmıştır. Iss Pyaar Ko Kya Naam Doon ve Madhubala gibi pek çok Hint dizileri de varmış rakipleri arasında. Linke TIKLAYIP kendiniz reyting sonuçlarını görebilirsiniz.

Dizinin çok uzaktan Hamlet temelli olduğu söyleniyordu belli dizi sitelerinde. Bazı sahnelerinde, Hamlet de dahil olmak üzere Shakespeare'den alıntılar vardır. Dizinin diyalog yazarı Anil Deshmukh dizide harikalar yaratmış. Keşke tv dışında, bu yeteneğini tam olarak kullanabileceği, daha özgür ve özgün olabileceği şeyler de yazsa ya da o şans verilse ona.

Dizi, Dutta adlı bir gangster ile şartlar sonucu güzelliğini saklamak zorunda kalan Nakusha (istenmeyen) adlı bir kızın aşk hikayesini anlatır. Çeşitli olaylar sonucunda Dutta ve Nakusha'nın yolları kesişir ve Dutta, Nakusha'yı suratına çaldığı karalara rağmen sever.



 
Benim Laagi ile tanışmam, Iss Pyar'ın etkisiyle Hint dizilerine balıklama daldığım zamanlara denk geliyor. İlk başlarda alışamamıştım Hintlilerin kendilerine özgü, dizileri ekrana yansıtma tarzlarına. Bir Hint dizisi izleyicisinin göz ardı ederek izlemesi gereken şeyler vardır. Yüzlere ikide bir yapılan zoomlar; bu esnada karakterlerin şok olmuş, dumura uğramış ifadesi verebilmek için takındıkları tuhaf yüz ifadeleri; mantık hataları, devamlılık hataları, olmadık senaryolar ve daha bir çokları... Laagi'de de bunlardan var tabii ki, ancak Hint dizileri düşünüldüğünde oldukça minimum ölçüde. (En azından benim izlediğim ilk sezonunda öyleydi.)

Laagi'de ilk olarak Nakusha karakterinin görünen yerlerine sürülen bir parmak koyu fondöteni kimsenin fark etmediğine inanmanız, tabiri yerindeyse bunu yemeniz gerekiyor. 😄 Bu durumu göz ardı ettiğinizde çok etkileyici sahneleri, diyalogları ve karakterleri olan; çok güzel bir Hint dizisi izlemiş olacaksınız. Romantizm soslu dramatik yapımları sevenler kesinlikle bir şans vermeli.



 

Velhasıl diziyi, güzel sahnelerini, diyaloglarını ve dizideki -anlatmaya kelimelerin yetmeyeceği- duygusal, etkileyici ve dehşet hoş gangster Dutta Shriram Patil karakterini çok sevince; İngilizce altyazısı olmadığı için Hintçe'den, dinleyerek, tek başıma diziyi çevirmeye karar vermiştim. Iss Pyarı çevirirken, izlerken; farkında olmadan Hintçe'yi de anlamaya başlayıverdim de. Bunun için de çok mutluyum. Hintçe yapımlar için altyazı aramıyorum artık şükür ki. Hee mükemmel değil tabii ki, ne alfabesini ne gramerini biliyorum, sadece duyarak öğrendim ama hiç yoktan iyidir, değil mi?




Dizide, Dutta Shriram Patil karakterine hayat veren oyuncu Mishal Raheja'dan da kısaca bahsetmeden geçmeyeyim. Kendisi çok başarılı bir oyuncu ve Dutta karakterini mükemmel bir şekilde canlandırmış. Dutta'nın tüm sevincini, umudunu, üzüntüsünü, hayal kırıklıklarını, sevgisini; o an ne yaşıyorsa hepsini seyircinin tümüyle içinde hissetmesini sağlıyor. Mesela ben, Naku'ya olan sevgisine o kadar içten inandım ki "Bir insan nasıl bu kadar çok sevebilir?" dedim bir noktada. Dizinin bu konudaki başarısında yönetmenin güzel çekimlerinin de payı var tabii. Dizinin baş kısımlarında ise Naku'nun aşkı oluyor sizi etkileyen... ki onu da ekrana yansıtmakta çok başarılılar.

An itibariyle Laagi çevirisine devam etmiyorum, durdurdum. Hint dizilerinden de gönlüm geçti zaten. Arada gerçekten güzelleri çıksa da çoğu aynı konuların tekrarından ibaret, benim katlanamayacağım kadar anlamsız senaryolara sahip ve saçmalık had safhada. Bana hitap eden, elle tutulur bir tarafları olunca çoğu şeylerini göz ardı edebilen bir izleyicim halbuki. Neyse konuyu dağıttım ama hakkını verebilecek kadar vaktim olduğunda Laagi çevirisine devam etmeyi çok istiyorum. Dinleyerek çeviri yapmak daha da zormuş bu arada. 😄


İlk 70 bölümün Türkçe altyazılı videolarına alttaki linkten ulaşabilirsiniz.
TIKLAYIN


 

6 yorum:

  1. Lütfen devamını yayınlayan emeğinize salık

    YanıtlaSil
  2. Bu diziyi nasıl izleyebilirim.

    YanıtlaSil
  3. Merhaba,bu diziyi nereden izleyebiliriz acaba?

    YanıtlaSil
  4. Bu diziyi turkce alt yazili nasıl izleyebiliriz lütfen cevap verin

    YanıtlaSil
  5. bır turlu bulamıyorum.nasıl ızleyebiliriz..cevp verirseniz seviniriz

    YanıtlaSil
  6. Linki yeniledim arkadaşlar. Linke tıklarsanız diziye ulaşabilirsiniz.

    YanıtlaSil